Geef je mening over Landal GreenParks

Voor je vakantie...
Alles wat je nodig hebt voor je vakantie vind je hier.
Wie zijn er online..
Niemand
Home Nieuws


Dinsdag 27 september is DA Drogist uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2011! DA liet Landal Greenparks en Gall & Gall achter zich, die respectievelijk tweede en derde werden. Dit jaar werd voor het vijfde achtereenvolgende jaar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland bekend gemaakt.

Aan de bekendmaking is een onderzoek onder 2.500 consumenten voorafgegaan. Deze personen is gevraagd naar klantvriendelijke ervaringen in 2011 en om deze ervaringen te beoordelen op de vijf Gouden Regels van klantvriendelijkheid:

  1. wees beschikbaar als de klant daarom vraagt
  2. kom de belofte, die je in reclame maakt, na
  3. doe niet moeilijk over formaliteiten of als de klant wil ruilen
  4. geef je fouten toe en los ze op juiste wijze op
  5. val de klant niet onnodig lastig

Nummer 1: DA Drogist
Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland laat op alle criteria een forse verbetering zien. DA Drogist scoort het best van alle genomineerden op het niet onnodig lastigvallen en is nummer twee op beschikbaarheid.

Nummer 2: Landal GreenParks
De winnaar van vorig jaar zag een lichte verbetering van de score niet gehonoreerd worden met een nieuwe eerste plaats. Landal GreenParks scoort op vrijwel alle aspecten ongeveer vergelijkbaar met of iets beter dan vorig jaar. Net als vorig jaar scoort het vakantiepark het beste van alle genomineerden op het toegeven van fouten.

Nummer 3: Gall & Gall
Gall & Gall scoort het best van alle genomineerden op het nakomen van beloften en beschikbaarheid.

Nummer 4: ASN Bank
Nummer 5: bol.com
Nummer 6: ANWB
Nummer 7: Etos
Nummer 8: Jumbo
Nummer 9: Ikea
Nummer 10:Hema

Toegankelijkheid
“We zien de klantvriendelijkheid in Nederland in alle sectoren toenemen”, zegt Wim Nieuwenhuijse, algemeen directeur van MarketResponse. “De genomineerden lagen qua score enorm dichtbij elkaar. Nieuw dit jaar is dat we ook hebben gemeten hoe toegankelijk de Nederlandse bedrijven zijn voor vragen van de klant. Dat mag in sommige branches nog wel wat verbeteren.”

Trots
Ondanks het feit dat Landal dit jaar de titel niet mocht prolongeren, overheerst een gevoel van trots. “t Was ook dit jaar weer enorm spannend. Nadat we vorig jaar de onderscheiding wonnen, waren we bijzonder trots om opnieuw genomineerd te zijn. Als enige bedrijf uit de hospitality branche zitten we dit jaar bij de top 3. Deze award is echt een onderscheiding voor de inzet van àl onze medewerkers; we zijn er dan ook ongelooflijk trots op!” aldus algemeen directeur Thomas Heerkens van Landal GreenParks. Ook Bas Hoogland, commercieel directeur van Landal GreenParks, laat via twitter weten trots te zijn werderom bij de eerste drie te zitten.

Goede doelen
Een dag voor de verkiezing kondigde de heer Hoogland via twitter aan 25 weekenden bij Landal weg te geven aan 5 verschillende goede doelen, als Landal weer zou worden uitgeroepen tot klantvriendelijkste bedrijf. Volgers konden goede doelen aandragen. Na de uitslag van de verkiezing liet hij weten toch de 25 weekenden weg te geven. De gelukkige winnaars (goede doelen) zijn: stichting KiKa, stichting Doe Een Wens, stichting Vlinders, stichting Villa Joep en stichting Spieren voor Spieren.

Bron: Landal.nl, klantvriendelijkstebedrijf.nl en @bashoogland

 

Op Landal Resort Haamstede worden er 116 nieuwe bungalows in typisch Zeeuwse stijl gebouwd die voldoen aan de eisen van de moderne vakantiegast. Ten behoeve van de nieuwbouw worden er 116 van de huidige 148 woningen gesloopt. De ‘make-over’ zal in een recordtijd van slechts acht maanden worden gerealiseerd. Op 5 mei 2012 gaat het park weer open voor het publiek.

Het uit eind jaren zestig daterende park en de accommodaties is in de loop der jaren verouderd. Met de nieuwbouw van moderne vakantiewoningen, kan de komende jaren weer een groot aantal gasten een plezierig verblijf worden geboden in Burgh Haamstede. Een aantrekkelijke toeristische regio waar men graag in een comfortabele accommodatie verblijft en vele gasten jaarlijks terugkeren. Met de opening van de nieuwe woningen volgende jaar, voldoen deze weer aan de wensen en verwachtingen van toekomstige gasten. De toestroom van toeristen wordt hiermee een belangrijke impuls gegeven. Deze continuïteit is van belang voor de regio Schouwen Duivenland en in het bijzonder voor de plaatselijke middenstand die mede afhankelijk is van toeristenbestedingen. 

Van de 148 huidige bungalows op Landal Resort Haamstede blijven er slechts 24 staan. Deze krijgen enerzijds een gerenoveerde buitengevel terwijl ook de kleurstellingen worden aangepast, zodat ze straks goed aansluiten bij de overige 116 nieuw te bouwen geschakelde, twee-onder-één kap en vrijstaande recreatiewoningen woningen op het Zeeuwse park. Het merendeel van de woningtypen krijgt nu ook een luxe uitvoering. Er komt bijvoorbeeld een sauna in en een Sun Shower, die naast zonlicht ook infrarood lampen heeft.

General Manager Ron van der Deijl: “ Het is wel een bijzondere situatie; er wordt bijna een heel park platgegooid om iets totaal nieuws neer te zetten. Een unieke kans die we met beide handen aangrijpen. Een aantal woningen worden in een dorpse kring gebouwd. In het midden, waar in de Zeeuwse dorpen traditiegetrouw de kerk staat, komen straks twee speeltuinen. Verder planten we er twintig jaar oude fruitbomen. Die krijgen in het voorjaar een prachtige bloesem.”

De hele nieuwbouwoperatie inclusief aanpassing van de gehele infrastructuur zal slechts acht maanden in beslag nemen. Op 5 mei 2012 gaat Resort Haamstede weer open. De medewerkers van het park werken in de tussentijd ten behoeven van de andere drie parken in Haamstede van Landal GreenParks. Een groot deel van het oude meubilair gaat op transport naar onder meer Oekraïne en India waar het een nieuw leven krijgt.

Bron: Landal

 

Afgelopen weekend organiseerde Bas Hoogland, commercieel directeur van Landal Greenparks, weer een actie op twitter. Onder de retweeters van het nieuwe online magazine van Landal werd een verblijf in een 6-persoons bungalow in de herfstvakantie verloot. Winnaar van deze actie is @Marcel040; Ook namens het Landal-forum nog van harte gefeliciteerd!

 

De nieuwe app van Landal, een wekker voor op je smartphone, kan nog wel wat aanpassing gebruiken. Tim, eigenaar van dit forum, heeft de app geprobeerd en kwam tot deze conclusie. Zie hier voor zijn bevindingen, en praat mee!

 

De gemeente Haarlem is tegen een bungalowpark op het terrein van Fort Benoorden bij Spaarndam. Donderdagavond 15 september 2011 stemde de gemeenteraad unaniem tegen.

Wethouder Rob van Doorn neemt het 'nee' over. De kwestie speelt inmiddels al jaren. Tientallen keren protesteerden inwoners van omliggende gemeenten en natuurorganisaties tegen de plannen. Deze maand komt eindelijk een einde aan de onzekerheid. Alle betrokken partijen brengen een stem uit. Tegenstander Hans Rozenstraten van Stichting Natuurbehoud Fort Benoorden is niet verbaasd over de uitkomst in Haarlem. Aan het einde van deze maand moeten alle partijen definitief bekend maken of zij vóór of tegen een vakantiepark bij Fort Benoorden zijn.

Tegen de plannen is altijd veel weerstand geweest, met name vanwege de verkeersaantrekkende werking van het park wat toenduizenden bezoekers per jaar zou aantrekken. Een positief effect zou zijn dat door de bouw van het vakantiepark op het zogeheten munitiecomplex het antieke maar sterk verwaarloosde fort bij Zijkanaal B in volle glorie zou worden hersteld. Met de opbrengst van de woningen zou het fort in oude luister worden hersteld, zie onderstaande plan.

 

 

 

 

Bron: rtvnh.nl en fokkeblog.blogspot.com.

 

 

 
Meer artikelen...

#Landal op twitter
Er heeft een fout plaatsgevonden

Oeps, iets is fout gegaan. Onze excuus voor het eventuele ongemak wat hierdoor wordt veroorzaakt. Wanneer de fout blijft bestaan, voel je vrij om het ons te melden.

Een cache error

Quotes

Landgoed 't Loo, Gelderland

't Loo is een echte aanrader, Wij komen zeker nog een keer bij dit mooie gastvrije park terug!!

Britt71 -  juli 2012
Meer informatie